Scroll Top
Over ons
Omzetafdeling

Wie wat waar?

Omzetafdeling
Over ons

Wij noemen onszelf neuronerds omdat we gefascineerd zijn door de onbewuste keuzes die we maken met ons brein. We staan iedere dag voor duizenden keuzes die we grotendeels onbewust maken. Deze fascinatie was het begin om dieper in het brein te duiken en op onderzoek uit te gaan hoe het brein beïnvloed wordt tijdens het doen van een aankoop.

Hoe kan het dat als ik honger heb ik direct mijn honger associeer met een bepaald product en bij dit product meteen een voorkeur heb voor een merk heb. Of als ik door de stad loop en ik geprikkeld word door iets waardoor ik toch een winkel inloop waarvoor ik niet kwam. 

Al deze keuzes maakt het onbewuste brein, maar waarom maakt het brein deze keuzes. We zijn dit gaat onderzoeken en zijn tot de conclusie gekomen dat er veel meer in ons onbewuste brein afspeelt dan wij ooit hadden gedacht. Een hele nieuwe wereld ging voor ons open, de wereld die luistert naar de naam neuromarketing

Er bestaat geen koopknop in ons brein die een marketeer kan raken, dat is maar goed ook als het ons vraagt. Wel zijn we erachter gekomen dat er ingespeeld kan worden op bepaalde manieren om het onbewuste brein te prikkelen om de associaties te sturen wat helpt bij de verkoop van een product.

Toen we dit zijn gaan beseffen was er fundering gelegd voor de start van omzetafdeling. Nu jaren na ons eerste onderzoek zijn we uitgegroeid tot een neuromarketing onderzoeksbureau die klanten in allerlei branches helpen bij lastige vraagstukken omtrent consumentengedrag en marketing.

B2B
Omzetafdeling
Ons stapje extra

Waar wij het verschil maken? Voor onze onderzoeken hebben wij de regel dat deze pas succesvol gemaakt kan worden als we het product, dienst of het bedrijf goed begrijpen. Vandaar dat wij uit professionele maar ook persoonlijke oogpunt graag je bedrijf, product of je merk goed leren kennen. 

Dit vinden wij niet alleen zeer interessant, wij zijn er ook van overtuigd dat dit bijdraagt aan de de kwaliteit van het onderzoek.

Neuro
Marketing
De kennis en technologie van neurowetenschap toegepast in de marketing.
Customer experience
Neuromarketing
ethisch

We krijgen soms de vraag of neuromarketing ethisch verantwoord is. Het antwoord hierop is ja, neuromarketing is ethisch verantwoord.

Dit is omdat er met neuromarketing geen ethische grenzen overschreden kunnen worden. Het is onmogelijk om een klant iets te laten kopen tegen de wil in van de klant. 

*Ja er is een uitzondering: de agressieve verkooptechnieken die verkopers soms hanteren. Wij willen dan ook benadrukken dat deze verkooptechnieken niet toepast, getest of onderzocht worden door ons.

Ons werkveld

Reclame

branding

Customer experience

Products

Retail

usability