Scroll Top
customer experience
neuromarketing
Neuromarketing
Customer experience

Tijdens de aankoop van een product of dienst is de customer experience (vrij vertaald: klant ervaring) een van de doorslaggevende factoren. Daarnaast zal deze ervaring bepalen of het brein de aankoop rationeel kan verantwoorden, de aankoop en ervaring aan de verwachting voldoet en of de klant niet negatief beïnvloed wordt.

Iedere aankoop wordt onbewust geassocieerd met pijn omdat iets geld kost. Geld zien we als een kostbaar iets wat we kunnen ruilen voor een product of dienst. Als de ervaring dan tegenvalt voelt dit als dubbel negatief in het brein. 

Customer experience
Customer experience
Meten is weten
Klantreis

Een customer journey (vrij vertaald: klantreis) is de weg die jouw klant aflegt om tot de aankoop van jouw product of dienst te komen.

Tijdens deze reis komt je klant voor een tal van keuzes te staan die invloed hebben op het consumentengedrag. Daardoor is het van belang dat de klantreis perfect aansluit op de behoefte die de klant heeft.

Zie de klantreis als een weg met stoplichten, als er een stoplicht op rood staat kan de klant beslissen om een andere kant op te gaan.
Wij kunnen de gehele klantreis in kaart brengen en deze onderzoeken om te zorgen dat alle stoplicht op groen kunnen.

Verhoog de
klantervaring
Customer experience is de totaalervaring die de klant heeft bij een aankoop.
Bewust koopgedrag
Onbewust koopgedrag
creëer een onvergetelijke
Klantervaring

Om de klant te beïnvloeden is het van belang dat je de klant de perfecte ervaring heeft.

Tijdens ons neuromarketing onderzoek gaan wij aan de slag om te kijken wat de klant als positief en als negatief ervaart. Uit dit onderzoeken komen zowel bewuste als onbewuste zaken aan het licht. 

Tijdens de onderzoeken sturen we de participanten op het doen van een gehele klantreis. Van het creëer van een behoefte tot de daadwerkelijke aankoop en indien wenselijk zelfs het gebruik..

Ons werkveld

Reclame

branding

Customer experience

Products

Retail

usability