Met het merk zegt
Wat neuromarketing voor branding kan betekenen is dat er bijvoorbeeld marktassociatie onderzoek gedaan kan worden. Hierbij meten we de associaties die personen leggen met een merk of product.
Veel voorkomende vragen voor branding onderzoeken:
– Welke associaties heeft een merk?
– Hoe kiest de klant voor mijn merk?
– Staat staat mijn merk ten opzichte van de concurrentie?
– Hoe groot is mijn naamsbekendheid?
– Welk imago heeft mijn merk?
Wij hebben branding opgedeeld in 3 onderzoekscategorieën die invloed hebben op het consumentengedrag.
De categorieën:
– Triggers
Bijvoorbeeld: wat zijn de behoeftes waarom je voor een merk kiest.
– Drivers
Bijvoorbeeld: waardoor koopt de consument jouw merk?
– Cues
Bijvoorbeeld: hoe snel denkt een klant aan jouw merk in het koopproces?
Een neuromarketing onderzoek voeren we altijd uit op een manier waarbij we de realiteit zo goed mogelijk nabootsen. Afhankelijk van het merk en de wensen bouwen we een onderzoek waarbij de participanten in de modus komen die het dichts bij realiteit komt.
We kunnen niet per participant erg lang onderzoek doen op 1 manier omdat het brein van de participanten onbewust beïnvloed zal worden. Daarom is het noodzaak op de onderzoeken zo goed mogelijk op te zetten waarbij we binnen korte tijd tot de kern komen.
Door onze kennis en ervaring zijn we op het punt gekomen waarbij we precies kunnen inschatten wat de spanningsboog van een participant is om een onderzoek succes uit te kunnen voeren.