Scroll Top
Products
neuromarketing

Productverpakking en prijsbepaling

Neuromarketing
Products

De meeste aankoopbeslissingen vinden plaats zonder dat de klant al te veel bewust nadenkt. Afhankelijk van de plaats en tijd is de associatie met iets positiefs, de verpakking en de prijs doorslaggevend.

De associatie met positiviteit behoort onder het kopje branding, bij product onderzoek focussen we ons op de verpakking en de prijs. 

Wij bieden de mogelijkheid om een onderzoek te laten doen naar de beste verpakking layout en de ideale prijs.

product design
Price 2
Meten is weten
De ideale prijs

Een ideale prijs bepalen is altijd lastig, je wilt een goede marge maken maar het prijs moet wel matchen met de waarde dat de klant eraan geeft. 

Er zijn zelfs producten die te goedkoop aangeboden worden, hiermee matchen de prijs en de verwachte waarde niet in het brein van de klant. De te dure producten herkennen we allemaal. 

In bepaalde strategieën kan een merk ervoor kiezen een product te duur of te goedkoop aan te bieden om zo een bepaalde associatie te wekken. 

Indien dit niet het doel is, dan kan een prijsonderzoek een oplossing zijn om tot de beste prijs te komen. 

Verhoog de
verkoop
De ideale prijs boost de verkoop en de onbewuste associatie tussen prijs en product.
product 1
Product
verpakking

De ideale verpakking of design kiezen doen veel bedrijven op het bewuste gevoel van marketeers, ontwikkelaars of testpersonen.

Wij gaan er stap verder en betrekken neuromarketing tijdens het testen van verpakkingen. Door een onderzoek met neuro techieken te bouwen en daarin het keuze scala aan verpakkingen hierin te verwerken kunnen we de voorkeur voor een verpakking meten.

Voorbeelden van onderzoeken die we kunnen uitvoeren: of de verpakking opvalt, geassocieerd wordt met het product, of de verpakking opvalt tussen de concurrentie, of de first look de testverpakking of de concurrentie is, of de verpakking verbonden is met het merk en of de verpakking past bij het product.

Ons werkveld

Reclame

branding

Customer experience

Products

Reatil

usability