Scroll Top
Omzetafdeling
Wat is neuromarketing?
Neuromarketing
De uitleg

Ons gedrag wordt bepaalt door ons brein, hoe we denken, wat we zeggen, hoe we bewegen maar ook ons koopgedrag wordt aangestuurd door ons brein. Een aankoop baseren we op meerdere factoren in ons bewuste en onbewuste brein.

Neuromarketing is de specialisatie waarbij we onderzoek doen naar de commerciële prikkels die nodig zijn om het verkoopproces zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de behoefte van de klant. 

Dit doen we door gebruik te maken van medische technologie om inzicht te krijgen hoe het brein informatie verwerkt en associeren in het consumentengedrag. Klanten denken vaak dat koopgedrag plaats vindt in het bewuste brein, toch zijn het de onbewuste associaties en emoties die vaak doorslaggevend zijn in de productkeuze en het verlangen van bezit.

 

Wat is neuromarketing
Neuromarketing advies
Neuromarketing
Het brein

Als we iets vastpakken gaat dit bijna zo goed als automatisch, omdat we veel handelingen onbewust doen. Denk maar aan alle spierbeweging, coördinatie en de kracht. We beslissen vaak onbewust hoe ver weg het staat, hoe zwaar het is en hoe we het kunnen vastpakken. Al deze processen doen we in een split second zonder dat we hier bewust over nadenken.

Het koopgedrag vindt ook plaats in het onbewuste deel van de brein. Vaak hebben we een prikkel of emotie nodig om een aankoop te doen. Neuromarketing richt zich op dit gebied om het product of merk goed zo mogelijk op het brein te laten aansluiten.

Neuro
Marketing
De kennis en technologie van neurowetenschap toegepast in de economie.
Reclame
Neuromarketing
Communicatie

Wij meten de impact van diverse soorten communicatiemiddelen waaronder reclames, websites, verpakkingen, en producten. Onze onderzoeken geven je inzicht in wat wel en niet werkt voor je doelgroep. 

De juiste mediakeuzes vergrote de verkoop, merkkracht en marktpenetratie. We helpen daarbij om content en activiteiten op mediakanalen te meten en te verbeteren.

Neuromarketing
Branding

Branding is een instrument binnen een marketingstrategie over hoe je een merk neer wilt zetten. Het brein van de klant maakt overal verbindingen aan de hand van associaties in een vorm van een netwerk. Tijdens het koopproces gaat het brein razendsnel opzoek in het netwerk naar associaties van de behoefte om een idee te krijgen. Als merk  wil je op de juiste plaats in het netwerk zitten zodat de associatie met jouw merk snel en vaak gemaakt wordt. 

Neuromarketing is een oplossing om je te helpen inzicht te krijgen in de branding van je merk.

Merken
Customer experience
Neuromarketing
Customer experience

Customer experience is de ervaring die de klant heeft tijdens het koopproces. In dit proces zijn er veel invloeden die doorslaggevend zijn voor de ervaring van de klant. Wij onderzoeken de bewuste en onbewuste ervaringen die de klant meemaakt tijdens de klantreis. Met deze informatie kun je de klantreis optimaliseren om aan de verwachting van de klant te voldoen.

Neuromarketing
usability

De meeste aankoopbeslissingen vinden plaats zonder dat de klant al te veel bewust nadenkt. Afhankelijk van de plaats en tijd is de associatie met iets positiefs, de verpakking en de prijs doorslaggevend.

De associatie met positiviteit behoort onder het kopje branding, bij product onderzoek focussen we ons op de verpakking en de prijs. 

Wij bieden de mogelijkheid om een onderzoek te laten doen naar de beste verpakking layout en de ideale prijs.

product design
Ons werkveld

Reclame

branding

Customer experience

Products

Retail

usability